Kategoria: ETAP I – DYPLOM UKOŃCZENIA KURSU
Data: 23-11-2023
Organizacja pracy podczas szkolenia online
Szkolenie trwa od godziny 10.00 do 16.00 i podzielone jest na pracę samodzielną oraz grupową z wykładowcą.
Copyright by BOMIS & Tadeusz Klimek. All rights reserved.
Sesja I 10.00 – 11.30
1. Jak klienci formułują zapytania o usługi rzeczoznawcze? Przykłady z praktyki rzeczoznawczej BOMIS-u.
a. klienci indywidualni;
b. instytucje finansujące;
c. korporacje z udziałem Skarbu Państwa;
d. organy sądowe i ścigania.
2. Jaki nadać kształt ofercie na usługę rzeczoznawczą wobec
- braków informacyjnych ze strony adresata oferty;
- zastrzeżeń formalnych wynikających z umów NDA lub innych ograniczeń prawnych;
- nieplanowanych ograniczeń wynikających np. z sytuacji pandemicznej.
Przerwa: 11.30 – 11.45
Sesja II 11.45 – 12.30
3. Jak poprawnie sformalizować zamówienie usługi, by można ją było zrealizować zgodnie w założeniami ofertowymi oraz uzyskać zapłatę za wykonaną pracę, bez względu na jej rezultat?
4. Jak przygotować klienta na wizytę rzeczoznawcy lub zespołu rzeczoznawców w miejscu przeprowadzenia oględzin?
Wymogi wynikające z Standardu BOMIS-u i Zasad Etycznych Rzeczoznawcy Wyceniającego BOMIS-u;
Wymogi wewnętrze organizacji klienta.
Przerwa 12.30- 12.45
Sesja III 12.45 – 14.00
5. Uzasadnienie znaczenia sekwencji: „Chcieć: patrzeć, żeby widzieć, widzieć, żeby myśleć, myśleć, żeby rozumieć, rozumieć, żeby pojmować”.
6. Okoliczności obligatoryjne, które należy roz-patrzeć po to, żeby prze-widzieć.
6.1 Informacje wstępne dotyczące przedmiotu opiniowania lub szacowania udostępnione przed oględzinami.
6.2 Identyfikacja przedmiotu opiniowania na podstawie dokumentacji i w wyniku oględzin.
6.3 Skrócony opis i podstawowe dane nominalne środka technicznego na podstawie informacji zawartych w dokumentacji i w wyniku oględzin.
6.4 Uwagi istotne w odniesieniu do dokumentacji przedmiotu opiniowania.
6.5 Dotrzymanie istotnych warunków użytkowania, serwisowania i konserwacji wynikłych z dokumentacji.
6.6 Zakres przeprowadzonych napraw i operacji utrzymania ruchu.
6.7 Przebieg eksploatacji na podstawie dokumentacji użytkownika i raportów serwisowych.
6.8 Nieprawidłowości w działaniu przedmiotu opiniowania dostrzeżone w czasie testu podczas oględzin.
6.9 Ustalenia w wyniku oględzin wraz z oceną zakresu uszkodzeń i stanu elementów, podzespołów i zespołów opiniowanego środka technicznego.
6.10 Wyniki ewentualnych badan specjalistycznych.
6.11 Wskazanie działań celowych i koniecznych.
6.12 Uwagi dodatkowe.
6.13 Opinia i wnioski końcowe.
Praca indywidualna uczestników 14. 00 – 14.30
Sesja IV 14.30 – 16.00
7 Sposób patrzenia - oględziny i ich możliwy do przeprowadzenia zakres.
7.1 Wskazanie przebiegu oględzin i ich zakresu rzeczowego w zależności od stanu przedmiotu oględzin.
8. Patrzenie na dokumenty i rodzaje dokumentów typowych
8.1 Umowa lub kontrakt sprzedaży z załącznikami, m.in. dotyczącymi terminów dostawy, składników ceny zakupu, gwarancji, itd.
8.2 Potwierdzenie zamówienia.
8.3 Faktura lub faktury zakupu.
8.4 Dokumenty OT przyjęcia środka lub megukładu do ewidencji księgowej.
8.5 Protokół zdawczo – odbiorczy, protokół przekazania, protokół odbioru, protokół uruchomienia z uwagami
lub bez uwag.
8.6 Deklaracja Zgodności WE/UE.
8.7 Dokumenty dopuszczenia do użytkowania, dopuszczenia do eksploatacji w tym dokumentacja specjalistyczna, taka jak: protokoły TDT, świadectwa ADR, świadectwa legalizacji oraz książki: rewizyjne UDT, konserwacji, napraw, przeglądów, paszporty.
8.8 Dokumentacja projektowo – konstrukcyjna.
8.9 Zasady pozyskiwania dokumentacji koniecznej i przydatnej.
powrót do programu